Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/dinbuzau/public_html/mysql_connect.php on line 7
Buzau Inotul E Sportul Complet

Inotul e sportul complet


Inca de la inceput tin sa precizez faptul ca inotul este singurul sport care poate fi practicat de la cele mai mici varste: 2 ani, 3 ani sau chiar mai devreme. El se adreseaza tuturor varstelor, conditia fizica neavand o mare relevanta, nu este necesar un anumit echipament fiind chiar recomandat si femeilor insarcinate fara riscuri.
Inotul consta in acea activitate sportiva ce aduce o sumedenie de beneficii mentale si fizice. Astfel, antrenamentul cardio-vascular si tonifierea musculaturii sunt puternic stimulate ajutandu-ne in procesul de slabire si fortificare a plamanilor. Inotul poate fi practicat pe toata perioada anului dar cu precadere pe timpul verii atat in bazine descoperite precum si pe litoral. Comparativ cu celelalte sporturi cum ar fi halterele, aeorobic, alergarile cand articulatiile sunt foarte mult solicitate, inotul nu le forteaza, din contra chiar are un rol esential in vindecarea anumitor afectiuni ale sistemului locomotor.
Intr-un amplu studiu experimental s-a demonstrat ca inotul practicat cu regularitate duce la prelungirea sperantei de viata. Astfel la acest experiment au participat 30 mii de persoane de toate varstele iar cei care practicau inotul in mod constant aveau cu 50% mai ridicata speranta de viata decat cei ce practicau alte sporturi.
Principalul beneficiu al inotului este stimularea tuturor grupelor musculare prin miscarea simultana a acestora supunand corpul la un antrenament total, frecventa cardiaca crescand direct proportional cu activitatea musculara cu scopul furnizarii a mai mult oxigen. De aici apare influenta pozitiva asupra aparatului respirator ducand la cresterea capacitatii respiratorii rezultand o respiratie mai eficace. De castigat, din acest aspect au persoanele de varsta a treia a caror eficacitate respiratorie este invers proportionala odata cu varsta. Totodata inotul este extrem de benefic pentru persoanele suferinde de astm. Dezvoltarea capacitatii pulmonare dobandite prin inot si respirarea aerului cu un grad de umiditate ridicat influenteaza intr-un mod pozitiv plamanii si reduce frecventa crizelor de astm.
O persoana cu o greutate medie de 70 de kilograme care inoata constant 1 ora zilnic arde in medie 500 de calorii pe ora. Astfel, in timp prin arderea acestor calorii si aparitia fenomenului de crestere a metabolismului datorita inlocuirii grasimilor cu masa musculara duce la scaderea greutatii. Pentru majoritatea persoanelor insa, inotul este privit ca o forma totala de relaxare si odihna reducand in totalitate stresul de zi cu zi.
Inotul este o forma de distractie si o posibilitate foarte buna de socializare. Indiferent de locul unde este practicat, pe litoral sau in piscina este foarte placut inotul alaturi de alte persoane. Totodata putem urma cursuri de aerobica acvatica ale caror exercitii sunt extrem de eficiente datorita depunerii unui efort mai ridicat. In cazul femeilor insarcinate inotul duce la o tonifiere a musculaturii care va fi extrem de benefica in timpul nasterii. La persoanele de varsta a treia inotul duce la o dorinta accentuata de miscare avand un rol important in cresterea flexibilitatii articulatiilor.
In concluzie indiferent de greutatea pe care o avem, indiferent de varsta noastra sau chiar de nivelul de pregatire, inotul este alegerea optima de a ne petrece timpul liber. Tinand cont ca accesul la inot nu presupune o investitie costisitoare din punct de vedere financiar, inotul ramane sportul complet pentru orice categorie sociala aducand doar beneficii favorabile organismului.

Alin G.

Regional