Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/dinbuzau/public_html/mysql_connect.php on line 7
Buzau Alimente Sanatoase

Alimente sanatoase

Cei mai renumiti dintre nutritionistii germani au stabilit care sunt cele mai sanatoase 105 alimente ce protejeaza principalele organe. Aceasta lista a facut deja furori in intreaga lume. In cazul legumelor si fructelor se recomanda consumul proaspat, iar plantele medicinale trebuie administrate sub forma de infuzii, comprese sau tincturi. Lista alimentelor o publicam si noi urmand o clasificare dupa modul de intrebuintare:
Pentru piele si par
- Cimbrul contribuie la curatarea organismului si de asemenea la redarea stralucirii pielii.
- Graul contine calciu, acizi grasi, dioxid de siliciu, fiind adevarata provizie de sanatate pentru piele, par si unghii.
- Hreanul regenereaza parul, pielea si unghiile, datorita substantelor active continute.
- Iaurtul degresat prezinta o concentratie ridicata de vitamina A, iar bacteriile sale contribuie la imbunatatirea aspectului pielii.
- Mustarul regleaza fluxul sangvin de la nivelul pielii.
- Orzul contine substante bioactive avand ca rol  infrumusetarea si revitalizarea.
 - Pepenele are putine calorii si este un fruct excelent pentru mentinerea fermitatii pielii.
Pentru rinichi
-Castravetele are multa apa ceea ce conduce la stimularea activitatii rinichilor.
- Gulia contine vitamina C protejand celulele renale, iar fierul si fosforul energizeaza.
- Hrisca este folosita ca produs dietetic in cazul bolilor de rinichi si pentru diabet. Este eficienta pentru cei care sufera de hipertensiune arteriala.
- Patrunjelul contine combinatia ideala de minerale pentru  curatarea rinichilor.
- Ridichea neagra are proprietati de antibiotice naturale.
-  Sfecla rosie stimuleaza arderile celulare.
- Telina contribuie la protejarea rinichilor de virusi.
- Varza murata  contribuie la detoxificarea intregului organism.
- Varza rosie contine aminoacizi si proteine actionand ca un filtru pentru rinichi.
 - Visinele contin potasiu, substanta pe care rinichii “se lupta” sa o elimine din sange, atunci cand este in exces.
Pentru oase
- Branza reprezinta o sursa de calciu, contribuind la intarirea oaselor.
- Meiul este deosebit de bun pentru copii, contribuind la intarirea dintilor, oaselor, stimuland si cresterea.
- Migdalele contin magneziu, ce ajuta oasele sa ramana sanatoase.
- Secara este benefica pentru dinti, oase si muschi si reprezinta sursa ideala de oligoelemente, cum ar fi B-vitamine, magneziu, potasiu, mangan, fier si zinc.
 - Spanacul aduce organismului necesarul de calciu pentru rezistenta oaselor si functionarea muschilor.
 Pentru intestine/stomac
- Arpacasul asigura necesarul de fibre, magneziu si fosfor pentru o digestie sanatoasa.
- Mango contine vitamina A si antioxidanti ce apara mucoasa intestinala.
- Mararul contribuie la ameliorarea indigestiei.
- Nucile contin o forma purificata de Omega 3, ce conduce la reducerea riscului de cancer al intestinelor.
- Pastarnacul stimuleaza digestia.
- Soia are proprietati anticancerigene.
- Tinctura de fenicul contribuie la protejarea mucoaselor intestinale.
Pentru  ficat
- Anghinarea contine proteine regenerative, iar acidul folic si antioxidantii sai previn bolile hepatice.
- Carnea de iepure contribuie la degresarea ficatului.
- Carnea de vita si de manzat contine vitamina B, fier si proteine.
- Conopida are rol in protejarea si imbunatatirea activitatii ficatului.
- Drojdia de bere este o importanta sursa de vitamina B ce detoxifica ficatul.
- Laptele protejeaza ficatul de diferite afectiuni frecvente.
- Menta cu ajutorul uleiurilor sale esentiale stimuleaza secretia biliara si ajuta la calmarea crampelor.
- Nasturelul este folosit la producerea mustarului si a uleiurilor bune pentru metabolismul bilei si al ficatului.
- Papadia reduce colesterolul si contribuie la buna functionare a ficatului.
 - Sucul de ridiche stimuleaza secretia bilei.
Pentru creier
- Avocado este un fruct ce combate stresul, nervozitatea si insomnia.
- Bananele contin substante folositoare  creierului, glucoza, vitaminele si mineralele fructelor energizandu-l.
- Caisele au un amestec ideal de minerale ce stimuleaza neuronii.
- Carnea de pasare de curtea contine grasimi si uleiuri ce ofera energie celulelor nervoase.
- Fasolea contribuie la cresterea puterii de concentrare.
- Lintea contine proteine, glucide si lecitina benefice pentru celulele creierului.
- Mazarea este bogata in proteine benefice pentru memorie si concentrare.
- Oul este o sursa importanta de proteine, iar galbenusul contine colina, ce ajuta la dezvoltarea memoriei.
- Perele ajuta circulatia sangvina, iar zaharul si substantele asemanatoare hormonilor intensifica puterea “de munca” a creierului.
- Quinoa este bogat in fier si  intareste memoria si incetineste procesul de imbatranire.
- Salata verde contine substantele opiacee calmand sistemul nervos.
- Stafidele au mult zahar in proportie de 75%, reprezentand o resursa energetica pentru creier.
 Pentru ochi
- Ananasul contine numeroase enzime ce relaxeaza ochii celor care stau destul de mult la calculator.
- Arnica contine uleiurile esentiale ce calmeaza inflamatiile oculare.
- Capsunele ajuta ochii in timpul vederii nocturne.
- Castanul salbatic contine substantele sale active  ce calmeaza iritatiile si senzatia de usturime.
 - Centaurium minus cu tinctura sa vindeca afectiunile oculare.
- Grasimea de gaina impreuna cu iarba de silur, face minuni daca este aplicata ca unguent pentru ochi.
- Gutuia ce contine pectina si calciu, este buna pentru alergii si febra fanului.
- Iarba de silur calmeaza ochii persoanele tensionate, care stau mult in fata calculatorului.
- Limba de miel  contine o multime de taninuri si saponine ce reduc inflamarea vaselor conjunctivale.
 - Mesteacanul alb contine vitamina C, potasiul si calciul ce intaresc imunitatea ochilor.
- Patlagina impreuna cu taninurile sale trateaza infectiile oculare.
- Rostopasca este eficienta impotriva virusilor, mai ales pentru ochii uscati.
- Rozmarin purifica ochii si protejeaza vasele de sange ocular.
- Strugurii ajuta cu precadere ochiul in timpul vederii nocturne.
Pentru inima
- Afinele prin pigmentul lor albastru ajuta la elasticitatea vaselor sangvine.
- Ardeiul iute previne cresterea zaharului din sange, ce poate duce la formarea colesterolului pe vasele inimii
- Broccoli previne ateroscleroza si atacurile de cord, datorita continutului de calciu, fier si caroten.
- Caju  contine acidul oleic, vestit pentru efectele benefice asupra sistemului cardio-vascular. Este bogat in vitaminele B1, B2, B3 si vitamina E antioxidant benefic sistemului cardiovascular.
- Cartofii apara contra accidentelor cerebro- vasculare, oferind o cantitate mare de vitamina C pentru sistemul vascular.
- Ceapa scade presiunea sangelui, imbunatateste activitatea inimii precum si circulatia.
- Cicoarea contribuie la scaderea tensiunii arteriale si colesterolul, curata sangele cu ajutorul unor minerale specifice.
- Ciresele contin  potasiu, calciu, magneziu, fier, fosfor si siliciu.
- Ciuperca Shitake are rol de reducere a colesterolului.
- Coacazele au cea mai mare concentratie de minerale si de vitamine C, B, D si E, fiind bune pentru circulatia sangelui.
- Curmalele au un continut bogat in fier, calciu, potasiu si reduc tensiunea arterial si protejeaza impotriva aterosclerozei.
- Dovleacul este benefic in cazul hipertensiunii arteriale si in bolile de inima.
- Fasolea neagra furnizeaza magneziu, mineral ce previne tulburarile de ritm cardiac.
- Grepfrutul are o enzima speciala, ce previne obstructiile vasculare si tromboza.
- Maslinele duc la reducerea colesterolului nociv si tensiunii arteriala.
- Merele contin 300 de substante necesare pentru protectia intregului sistem vascular.
- Miere de albine este un aliment ce nu mai necesita foarte multe comentarii.
- Morcovul contine acid folic si bioflavonoide ce protejeaza inima.
- Murele sunt considerate fructe cardioactive, ajutand la functionarea optima a cordului.
- Nucile braziliene contin magneziu, fosfor, acid folic, calciu potasiu precum si un continut mare de seleniu ce contribuie la reducerea riscului de cancer (mai ales de prostata) si de boli cardiovasculare.
- Ovazul contine acizi grasi, benefici in bolile cardiovasculare.
 - Paprika are rol de protective pentru inima si vasele de sange.
 - Pestele contine acizi grasi Omega 3 ce apara sistemul vascular de inflamatii si de calcifieri.
- Piersicile au multe vitamine si oligoelemente ce protejeaza inima.
- Portocalele contin vitamina C, ce contribuie la scaderea valoarii colesterolului din sange.
- Porumbul contine vitamina D si vitamina K.
- Prunele previn tromboza.
- Ridichea  apara impotriva atacurilor de inima.
- Rosiile diuretice eficiente, contribuie la normalizarea tensiunii arteriale.
 - Rubarba fortifica inima si contribuie la scaderea tensiunii arteriale.
- Smochinele contin vitaminele din grupa B, minerale, potasiu, magneziu, fier, foarte mult calciu, zinc precum si fluor pentru intarirea dentitiei si seleniu pentru intarirea sistemului imunitar.
- Sparanghelul curata cordul si vasele mari de sange.
 - Socul imbunatateste circulatia sangelui.
- Somonul este o sursa buna de acizi grasi Omega 3, ce reusesc sa scada din nivelul trigliceridelor din sange.
- Susan-seminte sau halva are un continut bogat de cupru, mangan, calciu, magneziu,  fier, zinc, fosfor, vitamina B1 si fibre.
- Uleiul de masline contribuie la energizarea cordul si reduce colesterolul.
- Usturoiul contine alicina ce previne accidentele vasculare cerebrale.
- Usturoiul salbatic impreuna cu substantele sale curata sangele de toxine.
- Varza contine mult potasiu si fier  necesare inimii si circulatiei sangvine.
- Zmeura actioneaza asemenea unei aspirini, intarind sistemul imunitar.

Acum ca stiti la ce e bun fiecare aliment, aveti grija ce si cum mancati!

Regional